기타함대 구성으로 잘 알려진 항공사 시각화
기타함대 구성으로 잘 알려진 항공사 시각화
함대 구성으로 잘 알려진 항공사 시각화
얼마나 많은 비행기가 세계의 일을합니까? 주요 항공사 그들의 함대에서 활용하고, 그들은 어떤 모델을 선호합니까?
일부는 2010 년대에 서비스에 도입 된 보잉 787 드림 라이너 와 같은 새로운 비행기를 선호합니다. 다른 사람들은 세계에서 가장 큰 여객기 인 Airbus A380과 같은 대형 비행기를 선호합니다. 에어 프랑스-KLM과 같은 일부 항공사는 다양성을 선택합니다. 항공사는 16 가지 활성 모델을 사용합니다. 이는 항공기에서 단일 모델을 사용하는 Southwest Airlines와 대조됩니다.
이 일련의 그래픽은 세계에서 가장 잘 알려진 여객기 중 일부를 함대 구성별로 시각화하고 Planespotters.net 2022년 5월 26일 현재.
항공사 함대에는 몇 대의 비행기가 있습니까?
함대의 각 비행기는 서비스 시작 날짜 및 나이부터 등록 번호 및 현재 상태에 이르기까지 세부적으로 추적됩니다.
위에서 우리는 모 항공사의 현재 함대를 시각화했는데, 여기에는 서비스 중이거나 향후 서비스를 위해 주차 된 비행기가 포함됩니다. 그들은 은퇴 한 비행기 (역사적인 함대) 또는 주문중인 미래의 비행기를 포함하지 않습니다.
대기업에서 플래그 항공사에 이르기까지 세계에서 가장 잘 알려진 항공사 함대는 다음과 같습니다.

U.S. based airlines were far and away the largest aircraft carriers, with American Airlines being the world’s largest airline by fleet size since 2019. Interestingly, Delta Airlines was the largest by revenue in 2020, despite a smaller fleet size.
Asia’s largest airline has been China Southern, in both fleet size, revenue, and passengers carried. Together with China Eastern and the flag carrier Air China, it is part of China’s “Big Three” airlines.
But smaller airlines aren’t any less important, or lucrative. The slightly smaller fleet size of International Airlines Group (IAG), which was formed from a merger between flag carriers British Airways and Iberia, includes planes that fly on the world’s highest grossing routes. They’re joined on the list by other smaller fleets including UAE airliner Emirates, Singapore Airlines (often ranked as the world’s best airline), and Air Canada.
Boeing, Airbus, and Other Aircraft Manufacturers
The story of airline fleets usually breaks down to the world’s largest aircraft manufacturers, Europe’s Airbus and America’s Boeing.
By outlasting key competitors and mergers in a difficult industry, the duopoly has solidified a grasp on the commercial aircraft sector. In 2019, they were estimated to control a combined 91% of the global commercial aircraft market.
Which manufacturers do the world’s popular airlines utilize? Here’s a breakdown of the same airlines from above, this time by manufacturer share:
Lufthansa | 86.7% | 9.5% | 3.9% |
IAG | 72.6% | 14.8% | 12.7% |
China Eastern | 71.1% | 28.9% | 0.0% |
Turkish Airlines | 57.2% | 42.8% | 0.0% |
China Southern | 56.7% | 42.2% | 1.1% |
Singapore Airlines | 51.7% | 48.3% | 0.0% |
American Airlines | 49.8% | 50.2% | 0.0% |
Emirates | 45.7% | 54.3% | 0.0% |
Delta | 43.8% | 56.2% | 0.0% |
Air Canada | 43.3% | 56.7% | 0.0% |
Air France–KLM | 28.5% | 51.7% | 19.8% |
United Airlines | 22.8% | 77.2% | 0.0% |
All Nippon Airways (ANA) | 18.7% | 81.3% | 0.0% |
Southwest Airlines | 0.0% | 100.0% | 0.0% |
Notably, European and Asian airlines have emerged as slightly bigger Airbus customers, while American carriers favor Boeing. There are also standouts, such as Southwest Airlines’ utilization of just one make, the Boeing 737.
And a few carriers used aircraft from other manufacturers as well. Brazil’s Embraer saw usage in IAG and Air France–KLM, making up 17% of the latter’s total fleet. Bombardier‘s CJR planes, formerly produced by the Canadian manufacturer but now owned by the Mitsubishi Aircraft Corporation, saw use by IAG, Air France–KLM, and Lufthansa. The Airbus A220 was also originally a Bombardier plane before being acquired by the European manufacturer in 2018.
China Southern Airlines was the only other airline to feature a different manufacturer’s plane in its active fleet, the ARJ21. Also known as the Xiangfeng (literally “soaring phoenix”), it was developed by Chinese state-owned manufacturer Comac and first introduced into service in 2016.
What Will Airlines Use in the Future?
Before the COVID-19 pandemic, Airbus was starting to outperform Boeing in market share.
In 2019, the worldwide grounding of the Boeing 737 MAX model after two crashes saw 387 active aircraft grounded and 1,200 canceled orders, a debacle that could go down as the most costly corporate blunder in history.
얼마 지나지 않아 에어버스는 2019년 10월 에어버스 A320이 세계에서 가장 많이 팔리는 항공기 제품군이 되면서 신규 주문으로 세계 시장 점유율을 주도했습니다. 그러나 COVID-19 전염병은 빠르게 뒤따랐고 심각한 영향을 받은 경우 전체 항공 산업.
국가, 여객기 및 제조업체가 되돌아 와서 회복하려는 움직임에 따라 함대 구성은 향후 몇 년 동안 바뀔 것입니다.

함대 구성으로 잘 알려진 항공사 시각화 (visualcapitalist.com)
Visualizing Well-Known Airlines by Fleet Composition
What type of aircraft do the world’s largest airlines use? This infographic breaks down the airline fleets of major carriers
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