시장투자자들이 넷플릭스를 조정한 이유
투자자들이 넷플릭스를 조정한 이유
Netflix 주식은 지난 십 년 동안 놀라운 성과를 거두었습니다. 가입자 증가는 무한 해 보였고 수익성은 개선되고 있었으며 전염병으로 인해 집에서 TV를 시청할 수있는 강력한 사례가있었습니다.
넷플릭스가 1분기 실적을 발표한 2022년 4월 19일 상황이 급격하게 바뀌었다. 예상대로 가입자를 확보하기보다는 200,000을 잃었습니다. 이것은 십 년 만에 처음으로 감소한 것이었고, 투자자들은 서둘러 돈을 빼냈다.
그렇다면 Netflix 주식이 다년 최저치로 거래되고 있다는 점에서 구매 기회가 있습니까? 결정을 돕기 위해, 우리는이 역사적인 충돌에 대한 추가 컨텍스트를 제공했습니다.
넷플릭스 주식 가을 플랫
몇 달 동안 Netflix 주식은 약 네 년 동안의 이익을 지웠습니다. 그러나 이러한 모든 손실이 가입자의 감소로 인한 것은 아닙니다.
1분기 실적 발표 이전에 넷플릭스는 전염병 관련 이익의 대부분을 잃었다. 이것은 주로 금리 상승 그리고 사람들은 집에서 더 적은 시간을 보낸다. 그럼에도 불구하고 분석가들은 Netflix가 2.7 백만 가입자를 추가 할 것으로 예상했습니다.
대신 200,000 가입자를 잃었다 고 발표 한 후, 주가는 빠르게 $ 200 아래로 떨어졌습니다 (2017 년 말 이후 처음). YTD 실적(2022년 4월 29일 기준)은 -67%에 달한다.
무엇을 비난해야합니까?
넷플릭스는 가입자 손실에 대한 세 가지 범인을 지적했다.
- 러시아에서의 서비스 중단
- 경쟁 심화
- 계정 공유
경쟁부터 시작하여 후자의 두 가지에 초점을 맞추자. 다음 표는 Netflix와 두 개의 저명한 라이벌 인 Disney+와 HBO 간의 가입자 수를 비교합니다.
날짜넷플릭스 가입자디즈니+ 구독자HBO & HBO Max Subscribers2020년 1분기 | 182.8M | 26.5엠 | 53.8M |
2020년 2분기 | 192.9엠 | 33.5엠 | 55.5엠 |
3년 2020분기 | 195.1M | 60.5M | 56.9M |
4년 2020분기 | 203.6M | 73.7M | 60.6M |
1년 2021분기 | 207.6M | 94.9M | 63.9M |
2년 2021분기 | 209.2M | 103.6M | 67.5M |
3년 2021분기 | 213.6M | 116.0M | 69.4M |
4년 2021분기 | 221.8M | 118.1M | 73.8M |
1년 2022분기 | 221.6M | 129.8M | 76.8M |
Disney+ was launched in November 2019, while HBO Max was launched in May 2020. HBO (the channel) and HBO Max subscribers are rolled up as one.
Based on this data, Netflix may be starting to feel the heat of competition. A loss in subscribers is bad news, but it’s even worse when competitors report growth over the same time period.
Keep in mind that we’re only talking about a single quarter, and not a long-term trend. It’s too early to say whether Netflix is actually losing ground, though the company has warned it could shed another 2 million subscribers by July.
Next is account sharing, which according to Netflix, amounts to 100 million non-paying households. This is spread out across the entire world, but if we use the company’s U.S. pricing as a benchmark, it translates to between $1 to $2 billion in lost revenue.
Growth is Everything
In the tech sector, growth is everything. If Netflix can’t return to posting consecutive quarters of subscriber growth, it could be many years before the stock returns to its previous high.
“We’ve definitely seen that once you get to 70, 80 millions of subs, things really tend to slow down. We saw it with HBO, and we’ve seen the same issues with Disney. They’re hitting the upper limit on the big growth.”
– DAVID CAMPO, NYU
Regaining that momentum is going to be difficult, but Netflix does have plans. To address password sharing, the service may charge a fee for out-of-household profiles that are added to an account. The specifics around enforcement are vague, but Netflix is also considering a lower-priced subscription plan that includes advertising.
Only time will tell if these strategies can stop the bleeding, or perhaps even boost profitability. Rampant inflation, which might persuade consumers to cut down on their subscriptions, could be a source of additional headwinds.
투자자들이 넷플릭스를 조정한 이유 (visualcapitalist.com)
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