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기술 33 하나의 차트에서 미디어의 문제

기술33 하나의 차트에서 미디어의 문제

게시 2 시간 전 

 유월 29일 2022년

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33 하나의 차트에서 미디어의 문제

민주주의 사회의 특징 중 하나는 건강하고 자유롭게 흐르는 미디어 생태계입니다.

과거에는 미디어 생태계에 신문에서 케이블 TV 네트워크에 이르기까지 다양한 매스 미디어 아울렛이 포함되었습니다. 오늘날 인터넷과 소셜 미디어 플랫폼은 사회 내 의사 소통의 범위와 범위를 크게 확대했습니다.

물론 저널리즘은 그 생태계 내에서 중요한 역할을합니다. 고품질 저널리즘과 소셜 미디어의 전례없는 투명성은 권력 구조를 점검하고 때로는 이러한 힘이 진정한 사회 변화를 주도 할 수 있습니다. 기자들은 갈등의 최전선에서 뉴스를 가져오고 조사 저널리즘을 통해 어려운 진실을 밝혀냅니다.

즉, 이러한 긍정적 인 영향은 때로는 미디어 생태계에서 발생하는 유해한 관행과 부정적인 외부성에 의해 가려집니다.

위의 그래픽은 미디어 생태계 내의 문제를 토론의 기초로 분류하려는 시도입니다. 많은 문제가 일단 확인되면 쉽게 이해할 수 있습니다. 그러나 어떤 경우에는 파헤 칠 가치가있는 이러한 문제 사이에 상호 작용이 있습니다. 다음은 이러한 인스턴스 중 일부입니다.

편집자 주 : 출처의 전체 목록을 보려면이 기사의 끝 부분으로 이동하십시오. 우리가 문제를 놓친 경우, 저희에게 알려주십시오!

명시적 편향 vs. 암시적 편향

대체로 미디어의 편향은 명시적 및 묵시적 두 가지 유형으로 나뉩니다.

명백한 편견을 가진 출판사는 출판물에서 다루는 이야기의 유형을 명백하게 지시하고 그 이야기의 틀을 통제합니다. 그들은 보통 정치적 또는 이데올로기 적 성향을 가지고 있으며,이 콘센트는 자신의 의제를 추진하기 위해 내러티브 오류 또는 잘못된 균형을 사용합니다.

의도하지 않은 정보 필터링 또는 왜곡을 암시적 편향이라고 하며, 이는 몇 가지 다른 방식으로 나타날 수 있습니다. 예를 들어, 출판물은 광고주를 나쁜 빛으로 칠할 수 있기 때문에 주제나 이슈에 눈을 멀게 할 수 있다. 이들은 비행 구역 없음이라고하며, 재정적 어려움 뉴스 산업의이 비행 금지 구역은 점점 더 위험한 영토가되고 있습니다.

잘못된 정보 vs. 잘못된 정보

이 두 용어는 공유되는 정보가 실제로 건전하지 않다는 것을 의미합니다. 주요 차이점은 잘못된 정보는 의도하지 않으며 잘못된 정보는 의도적으로 사람들을 속이기 위해 생성된다는 것입니다.

가짜 뉴스 기사와 딥페이크와 같은 개념은 후자의 범주에 속합니다. 우리는 전체를 무너 뜨렸다. 가짜 뉴스의 스펙트럼 그리고 이전 인포 그래픽에서 그것을 발견하는 방법.

단순화, 단순화

매스 미디어와 소셜 피드는 아이디어에 대한 궁극적 인 다윈주의 시나리오입니다.

통해 소셜 미디어, 이야기는 많은 참가자들에 의해 널리 공유되며, 가장 매력적인 프레임은 일반적으로 승리합니다. 더 자주, 그것은 가장 멀리 퍼뜨리는 불쾌하고 도발적인 게시물입니다. 이 프로세스는 아이디어에서 컨텍스트를 제거하여 잠재적으로 그 의미를 왜곡시킵니다.

소셜 플랫폼에서 공유되는 비디오 클립은 컨텍스트 스트리핑의 주요 예입니다. (종종 충격적인) 사건이 발생하고, 문맥의 완전한 부족에도 불구하고 엄청난 양의 토론을 생성합니다.

This unintentionally encourages viewers to stereotype the persons in the video and bring our own preconceived ideas to the table to help fill in the gaps.

Members of the media are also looking for punchy story angles to capture attention and prove the point they’re making in an article. This can lead to cherrypicking facts and ideas. Cherrypicking is especially problematic because the facts are often correct, so they make sense at face value, however, they lack important context.

Simplified models of the world make for compelling narratives, like good-vs-evil, but situations are often far more complex than what meets the eye.

The News Media Squeeze

It’s no secret that journalism is facing lean times. Newsrooms are operating with much smaller teams and budgets, and one result is ‘churnalism’. This term refers to the practice of publishing articles directly from wire services and public relations releases.

Churnalism not only replaces more rigorous forms of reporting—but also acts as an avenue for advertising and propaganda that is harder to distinguish from the news.

The increased sense of urgency to drive revenue is causing other problems as well. High-quality content is increasingly being hidden behind paywalls.

The end result is a two-tiered system, with subscribers receiving thoughtful, high-quality news, and everyone else accessing shallow or sensationalized content. That everyone else isn’t just people with lower incomes, it also largely includes younger people. The average age of today’s paid news subscriber is 50 years old, raising questions about the future of the subscription business model.

For outlets that rely on advertising, desperate times have called for desperate measures. User experience has taken a backseat to ad impressions, with ad clutter (e.g. auto-play videos, pop-ups, and prompts) interrupting content at every turn. Meanwhile, in the background, third-party trackers are still watching your every digital move, despite all the privacy opt-in prompts.

How Can We Fix the Problems with Media?

With great influence comes great responsibility. There is no easy fix to the issues that plague news and social media. But the first step is identifying these issues, and talking about them.

The more media literate we collectively become, the better equipped we will be to reform these broken systems, and push for accuracy and transparency in the communication channels that bind society together.

Sources and further reading:

Veils of Distortion: How the News Media Warps our Minds by John Zada
Hate Inc. by Matt Taibbi
The Truth Matters: A Citizen’s Guide to Separating Facts from Lies and Stopping Fake News in its Tracks by Bruce Bartlett
Active Measures: The Secret History of Disinformation and Political Warfare by Thomas Rid
The Twittering Machine by Richard Seymour
After the Fact by Nathan Bomey
Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now by Jaron Lanier
Zucked by Roger McNamee
Antisocial: Online Extremists, Techno-Utopians, and the Highjacking of the American Conversation by Andrew Marantz
Social media is broken by Sara Brown
The U.S. Media’s Problems Are Much Bigger than Fake News and Filter Bubbles by Bharat N. Anand
What’s Wrong With the News? by FAIR
Is the Media Doomed? by Politico
The Implied Truth Effect by Gordon Pennycook, Adam Bear, Evan T. Collins, David G. Rand

 

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감사합니다.

 

33 하나의 차트에서 미디어의 문제 (visualcapitalist.com)

 

33 Problems With Media in One Chart

In this infographic, we catalog 33 problems with the social and mass media ecosystem.

www.visualcapitalist.com