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기타 데이터 스토리텔링의 부상을 촉진하는 5가지 메가트렌드

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데이터 스토리텔링의 부상을 촉진하는 5가지 메가트렌드

게시5 시간 전 

 칠월 5일 2022년

 

 

인포그래픽: 데이터 스토리텔링의 부상

인류는 그 어느 때보 다 더 많은 데이터를 만들고 있으며 더 많은 데이터에 공개적으로 액세스 할 수 있습니다.

"데이터는 새로운 석유"가 거의 진부한 표현이 되었지만, 데이터 풍부함이 세계에 미치는 영향은 부인할 수 없습니다. 세계에서 가장 가치있는 모든 회사는 지속적인 성공을 위해 데이터에 크게 의존하고 있습니다. 세계에서 가장 가치 있는 기업인 거대 석유회사 사우디 아람코도 6,000m²의 데이터 센터를 운영하고 있으며 Google Cloud와 파트너십을 맺고 있습니다.

거의 모든 것이 정량화되는 세상에서, 그 데이터로부터 통찰력을 전달하는 것은 엄청난 기회가 된다. 이것은 데이터 스토리 텔링이 들어오는 곳입니다. 간단히 말해서, 단순히 차트를 만드는 것과 차트가 의미하는 바, 왜 중요한지, 그리고 더 넓은 맥락에 어떻게 맞는지 실제로 설명하는 것의 차이입니다. 이러한 데이터 기반 커뮤니케이션 스타일은 뉴스룸에서 기업 커뮤니케이션에 이르기까지 모든 곳에서 잘 드러나고 있습니다.

여기에서는 데이터 스토리텔링의 등장을 촉진하는 다섯 가지 메가트렌드를 살펴봅니다.

(1) 정보 과부하

2015 년에서 2025 년 사이에 전 세계는 데이터가 16 배 증가 할 것으로 추정됩니다.

  • 나쁜 소식 : 정보의 상승 조류는 그것을 활용할 수있는 능력보다 빠르게 성장하고 있습니다.
  • 좋은 소식 :이 성장하는 데이터 우주는 적절하게 활용된다면 더 많은 통찰력을 약속합니다.

고맙게도, 데이터 스토리 텔링은 풍부한 정보로 번창하는 신흥 분야입니다.

우리 사회와 경제가 더욱 복잡해짐에 따라 더 높은 품질의 실행 가능한 정보는 오늘날의 의사 결정권자에게 매우 중요합니다.

(2) 미디어에 대한 신뢰 하락

뉴스 미디어에 대한 신뢰는 수십 년 동안 감소해 왔으며 전 세계 많은 국가에서 대다수의 사람들은 미디어가 신뢰할 수있는 정보 소스라고 생각하지 않습니다.

소셜 미디어에 대한 신뢰도 마찬가지로 불안정합니다. 전 세계 설문 조사에 참여한 사람들 중 삼분의 일만이 소셜 미디어가 신뢰할 수있는 정보 출처라고 믿습니다. 또한 최근 여론 조사에 따르면 미국 성인의 75 %가 정치적 견해가 있다고 느낀다. 검열 당할 가능성 소셜 미디어 플랫폼으로.

현재 존재하는 매스 미디어 생태계는 자신감의 위기에 직면 해 있습니다. 시스템이 더 이상 사용자의 요구를 적절하게 충족시키지 못하면 해당 시스템은 혼란에 익숙해집니다.

(3) 승자-독식-모든 역학

이 정보의 풍부함은 인류를 앞으로 나아가게 해야 하지만, 종종 귀중한 통찰력은 소음 속에서 손실된다 - 잘못 제시되거나 클릭베이트와 다른 산만함에 의해 여백으로 밀려난다.

Today, most of us rely on algorithms and aggregators to deliver information to us. Over time, those systems become very good at feeding us information that is generally what we’re looking for. The downside, however, is that engagement-driven algorithms reward only the most compelling narratives. The handful of stories you see are the result of fierce, darwinistic competition on platforms like Twitter or Medium.

This hyper-competitive environment is part of the reason there are so many problems with media today—clickbait and tabloidization being two prominent examples.

Data storytelling takes potentially dry, complex topics and makes them more accessible, compelling, and more likely to win the battle for people’s attention.

④ Moving Beyond Text

Many of our existing systems look the way they do in part because of past technological limitations.

Search engines, for example, are still largely driven by text-based considerations. This makes sense as the early internet was essentially a collection of pages with text and hyperlinks.

Today, search engines are much better taking other forms of information into consideration, and technological advancements are breaking new ground in analyzing video and data visualizations. Advancements in AI could soon allow users to search for visualizations in ways that don’t even involve text keywords.

In a future where searching for information in a visual format is as intuitive as a Google search today, the utility and reach of data storytelling will increase dramatically.

⑤ Democratization of Data Storytelling

Even as the number of people with professional credentials in data analytics, data science, and other similar professions is on the rise, it’s never been easier for laypersons to create and publish high quality visualizations.

Free tools which are usable on almost any device have broken down barriers of access for millions of people around the world. There is now a universe of resources for people and organizations looking to convert data into a compelling visual format.

Below is a shortlist of data storytelling resources ranging from the intuitive design tools to powerful coding language libraries:

Resources for getting started   
Visualization selection Data Viz Project From Data to Viz Storytelling With Data
Color selection Adobe Color CC Paletton Colors on the Web
Beginner friendly Infogram Piktochart Venngage
Bringing data to life   
Classic Microsoft Excel Adobe Creative Suite Google Data Studio
BI-focused PowerBI Tableau Domo
Web apps RAW Graphs Flourish Datawrapper
Powerful, specialized resources   
JavaScript libraries d3.js Chart.js HighCharts
Mapping ArcGis MapBox Polymaps
Programming languages R Python Matlab

Of course there are many more resources out there, and we’ll be covering this more comprehensively in the future.

The Last Mile

The concept of “the last mile” is typically associated with e-commerce. Fulfillment can be centralized in massive hubs and delivery can be optimized with uniform trucks and precise routes, but neighborhoods and residences refuse to conform to rigid standards. The last mile is where the orderly world of logistics fragments into randomness, making this leg of the journey the thorniest problem for companies like Amazon to solve.

This last mile analogy lends itself to communication as well. Analytics and datasets can be polished and made publicly accessible, but the real world is messy. Humans are unpredictable, each with their own style of learning and varying levels of data literacy.

Also, unlike e-commerce—which begins with a defined request—insight comes in unexpected flashes. Those moments of serendipity need the right conditions to occur, and the fact of the matter is, most sources of high quality information (databases, white papers, reports, etc.) are only accessed by the small number of people who conduct research for a living.

This is the great opportunity presented by data storytelling. High quality information is distilled into a form that is more digestible, memorable, and sharable, allowing more people to benefit from this era of information abundance.

간단히 말해서, 데이터 스토리 텔링은 활용도가 낮은 지식과 신호를 잡음으로부터 분리하기 위해 노력하는 사람들의 증가 사이의 격차를 해소합니다.

데이터 스토리텔링의 미래 지원

독서를 방해하여 죄송합니다만, 부탁드립니다. 비주얼 캐피탈리스트에서 우리는 모든 사람이 데이터를 이해할 수 있는 세상을 믿습니다. 그래서 우리는 검증 가능하고 투명한 데이터와 아름답고 기억에 남는 비주얼을 결합한 최초의 앱인 VC 앱을 만들고자 합니다. 모두 무료로 사용할 수 있습니다.

작고 독립적 인 미디어 회사로서 우리는 사내 전문 지식이나 이와 같은 앱을 구축 할 자금이 없습니다. 그래서 우리는 지역 사회에 킥스타터에 대한 기금 모금을 도와달라고 요청하고 있습니다.

데이터 기반 스토리텔링을 믿는다면, 이 운동에 동참하고 킥스타터로 우리를 돌려주세요!

감사합니다.

 

데이터 스토리텔링의 부상을 촉진하는 5가지 메가트렌드 (visualcapitalist.com)

 

5 Megatrends Fueling the Rise of Data Storytelling

This era of data abundance should be propelling humankind forward, but valuable insights are often lost in the noise. Data storytelling holds the key.

www.visualcapitalist.com