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기술 미디어의 진화: 데이터 중심의 미래 시각화

기술미디어의 진화: 데이터 중심의 미래 시각화

게시 3 시간 전 

 칠월 7일 2022년

그래픽/디자인:

고도로 연결되고 순간적인 오늘날의 세계에서 우리는 손끝에서 방대한 양의 정보에 액세스 할 수 있습니다.

그러나 역사적으로 이것이 항상 그런 것은 아닙니다.

불과 20 년 전인 2002 년으로 거슬러 올라가면 대다수의 사람들이 여전히 정보 공백을 채우기 위해 일일 신문이나 저녁 뉴스를 기다리고 있음을 알 수 있습니다.

사실, 2002 년 대부분의 경우 Google은 Yahoo!와 MSN에 이어 검색 엔진 시장 점유율을 뒤쫓고있었습니다. 한편, 초기 소셜 미디어 화신 (마이 스페이스, 프렌드 터 등)은 이제 막 온라인에 등장하기 시작했으며 모든 페이스 북, 유튜브, 트위터 및 아이폰은 아직 존재하지 않았습니다.

지금까지 미디어의 물결

종종 지배적 인 의사 소통 형태는 새로운 기술 발전과 변화하는 사회적 선호에 의해 뒤집혀집니다.

이러한 전환은 시간이 지남에 따라 더 빠르게 진행되는 것처럼 보이며 가속화 된 기술 진보와 일치합니다.

  • Proto-Media (50,000 + years)
    인간은 인간 활동을 통해서만 메시지를 전파 할 수있었습니다. 연설, 구전 전통 및 수동으로 작성된 텍스트는 메시지를 전달하는 가장 일반적인 매체였습니다.
  • 아날로그 및 초기 디지털 미디어 (1430-2004)
    인쇄기의 발명, 그리고 나중에 라디오, 텔레비전 및 컴퓨터는 대중에게 단방향 및 저렴한 통신의 강력한 형태를 잠금 해제합니다.
  • 커넥티드 미디어 (2004-현재)
    웹 2.0과 소셜 미디어의 탄생은 모든 사람의 참여와 콘텐츠 제작을 가능하게합니다. 누구나 하나의 트윗, 블로그 게시물 또는 TikTok 비디오를 통해 바이러스 성으로 이동하여 전 세계에 도달 할 수 있습니다.

미디어의 새로운 물결에는 장단점이 있습니다.

예를 들어, 커넥티드 미디어는 모든 사람이 대화의 일부가 될 수 있다는 점에서 큰 진전이었습니다. 반면에, 알고리즘과 가려낼 콘텐츠의 엄청난 양은 또한 많은 단점을 만들어 냈습니다. 몇 가지 이름을 지정하려면 미디어 문제 오늘: 필터 거품, 감각주의, 클릭 미끼 등.

미디어의 다음 물결이라고 생각하는 것에 대해 살펴보기 전에, 먼저 이전 파동에 대한 공통된 속성과 문제점을 분석해 봅시다.

웨이브 제로: 프로토미디어

미디어의 첫 번째 물결이 일어나기 전에, 메시지를 증폭시키는 것은 헌신과 평생을 필요로했습니다.

1500 년까지 세계 시민의 4 %만이 도시에 살았으며,이 시대에 대중과 효과적으로 의사 소통하는 것이 얼마나 어려운지 알 수 있습니다.

Or, to paint a more vivid picture of what proto-media was like: information could only travel as fast as the speed of a horse.

Wave 1: Analog and Early Digital Media

In this first wave, new technological advancements enabled widescale communication for the first time in history.

Newspapers, books, magazines, radios, televisions, movies, and early websites all fit within this framework, enabling the owners of these assets to broadcast their message at scale.

책을 인쇄하거나 텔레비전 뉴스 프로그램을 방송하는 데 많은 양의 인프라가 필요했기 때문에 액세스 권한을 얻기 위해 자본이나 연결이 필요했습니다. 이런 이유로 대기업과 정부는 대개 문지기였으며 일반 시민들은 영향력이 제한적이었습니다.

속성묘사
 정보 흐름 단방향
 진입 장벽 매우 높음
 분포 매스 미디어 회사 및 정부에 의해 통제됩니다.
 장려금 넓은 그물을 던지고 시청자 또는 광고주를 소외시키지 않기 위해

중요한 것은 이러한 매체는 메시지를 방송 할 수 있다는 것을 의미하는 단방향 통신 만 허용했지만 일반 대중은 응답 할 수있는 방법 (예 : 편집자에게 보내는 편지 또는 라디오 방송국으로의 전화 통화)이 제한되었습니다.

웨이브 2: 연결된 미디어

웹 2.0 및 소셜 미디어와 같은 혁신은 게임을 변화 시켰습니다.

2000 년대 중반부터 진입 장벽이 떨어지기 시작했고 결국 누구나 온라인으로 의견을 자유롭게 방송 할 수있게되었습니다. 인터넷이 콘텐츠로 폭발함에 따라, 그것을 통해 정렬하는 것이 해결해야 할 가장 큰 문제가되었습니다.

더 좋든 나쁘든, 알고리즘은 사람들에게 그들이 좋아하는 것을 먹이기 시작했고, 그래서 그들은 더 많은 것을 소비 할 수있었습니다. 이것의 파급 효과는 안구를 위해 경쟁하는 모든 사람들이 갑자기 바이러스 성을 얻기 위해 알고리즘 게임을 시도하고 "승리"하기 위해 콘텐츠를 최적화한다는 것입니다.

속성묘사
 정보 흐름 양방향
 진입 장벽 매우 낮음
 분포 기술 회사 및 알고리즘에 의해 제어됨
 장려금 좁은 그물을 던지고 특정 청중을 참여시키고 동원하기 위해

바이러스 성 콘텐츠는 종종 매력적이고 흥미 롭지 만 절충안이 있습니다. 콘텐츠는 감각적 인 것, 클릭 베이트를 사용하거나 사실과 느슨하게 놀아서 인위적으로 매력적으로 만들 수 있습니다. 그것은 하나의 특정 필터 버블 내에서 감정적으로 공명하기 위해 매우 표적화 될 수 있습니다. 그것은 특정 집단을 분노하게 하고, 극단적일지라도 행동으로 그들을 동원하도록 설계될 수 있다.

커넥티드 미디어의 많은 이점에도 불구하고, 우리는 사회에서 그 어느 때보 다 양극화를보고 있습니다. 사람들의 그룹은 기본적인 사실에 동의 할 수 없기 때문에 서로 관련되거나 문제를 논의 할 수 없습니다.

아마도 가장 실망 스럽습니까? 많은 사람들은 그들이 동의하는 정보 만 공급받는 자신의 거품 속에 깊숙이 있다는 것을 모릅니다. 그들은 다른 합법적 인 관점이 존재한다는 것을 알지 못합니다. 모든 것이 흑백이며, 회색 생각 희귀하고 희귀합니다.

웨이브 3: 데이터 미디어

2015년과 2025년 사이에 전 세계적으로 캡처, 생성 및 복제되는 데이터의 양은 1,600% 증가할 것입니다.

사상 처음으로 상당한 양의 데이터가 "오픈 소스"가되어 누구나 사용할 수 있습니다. 데이터를 저장하고 확인하는 방법에 엄청난 발전이 있었으며 이제 블록 체인에서 정보의 소유권도 추적 할 수 있습니다. 미디어와 인구 모두 점점 더 많은 데이터를 활용하고 있으며, 커넥티드 미디어에서 비롯된 사회적 단점을 인식하고 있습니다.

이 새로운 물결이 등장함에 따라, 그 속성 중 일부를 검토하고 개념을 더 자세히 연결하는 것이 좋습니다.

  • Transparency:
    Data literate users will begin to demand that data is transparent and originating from trustworthy, factual sources. Or if a source is not rock solid, users will demand that limitations of methodology or possible biases are openly revealed and discussed.
  • Verifiability and Trust:
    How do we know data shown is legitimate and bonafide? Platforms and media will increasingly want to prove to users that data has been verified, going all the way back to the original source.
  • Decentralization and Web3:
    Anyone can tap into large amounts of public data available today, which means that reporting, analysis, ideas, and insights can come from an increasingly growing set of actors. Web3 and decentralized ledgers will allow us to provide trust, attribution, accountability, and even ownership of content when necessary. This can remove the middleman, which is often large tech companies, and can allow users to monetize their content more directly.
  • Data Storytelling
    Growing data literacy, and the explosion of data storytelling is a key approach to making sense of vast amounts of data, by combining data visualization, narrative, and powerful insights.
  • Data Creator Economy:
    Democratized data and the rise of storytelling are intersecting to create a potential new ecosystem for data storytellers. This is increasingly what we are focused on at Visual Capitalist, and we encourage you to support our Kickstarter project on this (just 6 days left, as of publishing time)
  • Open-Ended Ecosystem:
    Just like open source has revolutionized the software industry, we will begin to see more and more data available broadly. Incentives may shift in some cases from keeping data proprietary, to getting it out in the open so that others can use, remix, and publish it, and attributing it back to the original source.
  • Data > Opinion:
    Data Media will have a bias towards facts over opinion. It’s less about punditry, bias, spin, and telling others what they should think, and more about allowing an increasingly data literate population to have access to the facts themselves, and to develop their own nuanced opinion on them.
  • Global Data Standards:
    As data continues to proliferate, it will be important to codify and unify it when possible. This will lead to global standards that will make communicating it even easier.

Early Pioneers of Data Media

The Data Media ecosystem is just beginning to emerge, but here are some early pioneers we like:

  • Our World in Data:
    Led by economist Max Roser, OWiD is doing an excellent job amalgamating global economic data in one place, and making it easy for others to remix and communicate those insights effectively.
  • USAFacts:
    Founded by Steve Ballmer of Microsoft fame to be a non-partisan source of U.S. government data.
  • FRED:
    This tool by the Federal Reserve Bank of St. Louis is just one example of many tools that have cropped up over the years to democratize data that were previously proprietary or hard to access. Other similar tools have been created by the IMF, World Bank, and so on.
  • FiveThirtyEight:
    FiveThirtyEight uses statistical analysis, data journalism, and predictions to cover politics, sports, and other topics in a unique way.
  • FlowingData:
    At FlowingData, data viz expert Nathan Yau explores a wide variety of data and visualization themes.
  • Data Journalists:
    There are incredible data journalists at publications like The Economist, The Washington Post, The New York Times, and Reuters that are tapping into the early beginnings of what is possible. Many of these publications also made their COVID-19 work freely available during the pandemic, which is certainly commendable.

Growth in data journalism and the emergence of these pioneers helps give you a sense of the beginnings of Data Media, but we believe they are only scratching the surface of what is possible.

What Data Media is Not

In a sense, it’s easier to define what Data Media isn’t.

Data Media is not partisan pundits arguing over each other on a newscast, and it’s not fake news, misinformation, or clickbait that is engineered to drive easy clicks. Data media is not an echo chamber that only reinforces existing biases. Because data is also less subjective, it’s less likely to be censored in the way we see today.

Data is not perfect, but it can help change the conversations we are having as a society to be more constructive and inclusive. We hope you agree!

Support the Future of Data Storytelling

독서를 방해하여 죄송합니다만, 부탁드립니다. 비주얼 캐피탈리스트에서 우리는 모든 사람이 데이터를 이해할 수 있는 세상을 믿습니다. 그래서 우리는 검증 가능하고 투명한 데이터와 아름답고 기억에 남는 비주얼을 결합한 최초의 앱인 VC 앱을 만들고자 합니다. 모두 무료로 사용할 수 있습니다.

작고 독립적 인 미디어 회사로서 우리는 사내 전문 지식이나 이와 같은 앱을 구축 할 자금이 없습니다. 그래서 우리는 지역 사회에 킥스타터에 대한 기금 모금을 도와달라고 요청하고 있습니다.

데이터 기반 스토리텔링을 믿는다면, 이 운동에 동참하고 킥스타터로 우리를 돌려주세요!

감사합니다.

 

미디어의 진화: 데이터 중심의 미래 시각화 (visualcapitalist.com)

 

The Evolution of Media: Visualizing a Data-Driven Future

Media and information delivery is transforming at an increasing pace. Here's why the future will be more data-driven, transparent, and verifiable.

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