전화국가별 10년 간의 글로벌 EV 판매 시각화
국가별 EV 판매 10년
2011년에는 전 세계에서 약 55,000대의 전기차(EV)가 판매되었습니다. 10 년 후 2021 년에이 수치는 7 백만 대에 가깝게 증가했습니다.
많은 국가들이 전기화에 연결되면서 세계 EV 시장은 지난 십 년 동안 기하 급수적 인 성장을 보였습니다. 국제 에너지기구의 데이터 사용 (증권 시세 표시기), 이 인포그래픽은 2011년 이후 글로벌 EV 판매가 폭발적으로 증가한 것을 보여주며, 가장 큰 EV 시장으로 성장한 국가들을 조명합니다.
초기 EV 시대
2011년부터 2015년까지 글로벌 EV 판매량은 연평균 89%의 성장률을 보였으며, 미국에서만 글로벌 판매량의 약 3분의 1이 발생했다.
년총 EV 판매CAGR총 매출 / 평균 성장1,448,16289.3%2011 | 55,414 | - |
2012 | 132,013 | 138.2% |
2013 | 220,343 | 66.9% |
2014 | 361,157 | 63.9% |
2015 | 679,235 | 88.0% |
2014년 미국은 중국, 네덜란드, 노르웨이, 프랑스에 이어 가장 큰 EV 시장이었다. 그러나 중국의 EV 판매가 2014 년에 비해 238 % 증가한 2015 년에 상황이 바뀌어 최고의 자리에 올랐습니다.
중국의 성장은 정부가 생산을 장려하는 인센티브와 정책 외에도 전기 자동차에 대한 관대 한 보조금을 제공하는 등 수년간의 성장세를 보였습니다. 2016년 중국 소비자들은 다른 나라들을 합친 것보다 더 많은 EV를 구매했으며, 2021년 전 세계 매출의 절반 이상을 차지하며 뒤를 돌아보지 않았다.
2021년 국가별 EV 판매
2019년에 상당히 평평한 상태를 유지한 후, 2020년에는 글로벌 EV 판매량이 38% 증가했고, 2021년에는 두 배 이상 증가했습니다. 중국은 성장의 원동력이었으며 2021 년에는 2020 년에 다른 국가들을 합친 것보다 더 많은 EV를 판매했습니다.
중국 | 3,519,054 | 51.7% |
미국 | 631,152 | 9.3% |
독일 | 695,657 | 10.2% |
프랑스 | 322,043 | 4.7% |
영국 | 326,990 | 4.8% |
노르웨이 | 153,699 | 2.3% |
이탈리아 | 141,615 | 2.1% |
Sweden | 138,771 | 2.0% |
South Korea | 119,402 | 1.8% |
Netherlands | 97,282 | 1.4% |
Rest of Europe | 469,930 | 6.9% |
Rest of the World | 313,129 | 4.6% |
China has nearly 300 EV models available for purchase, more than any other country, and it’s also home to four of the world’s 10 largest battery manufacturers. Moreover, the median price of electric cars in China is just 10% more than conventional cars, compared to 45-50% on average in other major markets.
Germany, Europe’s biggest auto market, sold nearly 700,000 EVs in 2021, up 72% from 2020. The country hosts some of the biggest EV factories in Europe, with Tesla, Volkswagen, and Chinese battery giant CATL either planning or operating ‘gigafactories’ there. Overall, sales in Europe increased by 65% in 2021, as evidenced by the seven European countries in the above list.
The U.S. also made a comeback after a two-year drop, with EV sales more than doubling in 2021. The growth was supported by a 24% increase in EV model availability, and also by an increase in production of Tesla models, which accounted for half of U.S. EV sales.
Tesla’s Dominance in the U.S.
Tesla is the world’s most renowned electric car company and its dominance in the U.S. is unmatched.
Between 2011 and 2019, Tesla accounted for 40% of all EVs sold in the United States. Furthermore, Tesla cars have been the top-selling EV models in the U.S. in every year since 2015.
Tesla Model Y* | 185,994 | 29.5% |
Tesla Model 3* | 147,460 | 23.4% |
Ford Mustang Mach-E | 27,140 | 4.3% |
Chevy Bolt EV/EUV | 24,828 | 3.9% |
Volkswagen ID.4 | 16,742 | 2.7% |
Tesla Model S* | 15,545 | 2.5% |
Nissan Leaf | 14,239 | 2.3% |
Porsche Taycan | 9,419 | 1.5% |
Tesla Model X* | 7,985 | 1.3% |
Audi e-tron | 7,429 | 1.2% |
*Estimates
Share of total sales calculated using total U.S. EV sales of 631,152 units, based on data from the IEA.
Source: Cleantechnica
Tesla accounted for over 50% of EV sales in the U.S. in 2021 with the Model Y—launched in 2019—taking the top spot. Furthermore, the Model Y remained the bestselling EV in the first quarter of 2022, with Tesla taking up a massive 75% of the EV market share.
Despite Tesla’s popularity, it could face a challenge as other automakers roll out new models EV 생산을 확장합니다. 예를 들어, 제너럴 모터스는 2025년까지 20개의 EV 모델을 출시하는 것을 목표로 하고 있으며, 포드는 2026년까지 매년 최소 2백만 대의 EV를 생산할 것으로 예상하고 있다. 현직 및 신규 진입자와의 경쟁이 치열해지면 향후 몇 년 동안 테슬라의 시장 점유율을 떨어 뜨릴 수 있습니다.
국가별 EV 판매 10년 시각화 (visualcapitalist.com)
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